DE STERRENSTENEN

Plaats 1

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H





Plaats 2

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H





De tegels

Hint 1


De tegels in de catacomben en de pagina passen bij elkaar... de nummers vertegenwoordigen stukjes van de afbeelding. The tiles in the catacombs and the page match each other… the numbers represent pieces of the picture.




Hint 2


Kijk naar de tegels op de website en in de catacomben. Identificeer het eerste stuk van de afbeelding. En zet het op de eerste plek. Teken het maar! Look at the tiles on the website and in the catacombs. Identify the first piece of the picture. And put it in the first spot. Just draw it!




Hint 3





Hint 4





Hint 5


Ga door met het plaatsen van de tegels met de lijnen in de juiste volgorde. Continue putting the tiles with the lines in the correct order.




Hint 6





Hint 7


Steen A is in kamer 11 Steen B is in kamer 24 Steen C is in kamer 13 Steen D is in kamer 10 Stone A is in room 11 Stone B is in room 24 Stone C is in room 13 Stone D is in room 10




Solution


D, A, C, B





De heilige zegels

Vuurpotten

Hint 1


Er zijn drie soorten branden. Vind ze allemaal. There are three types of fires. Find them all.




Hint 2





Hint 3


De haarden van hetzelfde type kunnen worden aangesloten om 3 kamers te identificeren. The fires of the same type can be connected to identify 3 rooms.




Hint 4


Je kunt een lijn trekken, je het voorstellen, of stukjes bijbel gebruiken die door vader O'Mally zijn achtergelaten. You can draw a line, imagine it, or use pieces of a bible left by father O'Mally.




Hint 5


Sluit vier vuren van elk type aan. Connect four fires of each type.




Hint 6


De lijn tussen de vuren vormt een kruis. The line between the fires makes a cross.




Hint 7





Solution


9, 23, 32





De zeehonden

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H





De vallen

Controlekamers

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H





De vallen uitzetten

Hint 1


De tegels in de catacomben en de pagina passen bij elkaar... de nummers vertegenwoordigen stukjes van de afbeelding. The tiles in the catacombs and the page match each other… the numbers represent pieces of the picture.




Hint 2


Kijk naar de tegels op de website en in de catacomben. Identificeer het eerste stuk van de afbeelding. En zet het op de eerste plek. Teken het maar! Look at the tiles on the website and in the catacombs. Identify the first piece of the picture. And put it in the first spot. Just draw it!




Hint 3





Hint 4





Hint 5


Ga door met het plaatsen van de tegels met de lijnen in de juiste volgorde. Continue putting the tiles with the lines in the correct order.




Hint 6





Hint 7


Steen A is in kamer 11 Steen B is in kamer 24 Steen C is in kamer 13 Steen D is in kamer 10 Stone A is in room 11 Stone B is in room 24 Stone C is in room 13 Stone D is in room 10




Solution


D, A, C, B





De bezweringen

Hint 1


Luister naar wat er in de video wordt gezegd. Je hoeft de woorden niet te begrijpen... Listen to what is said in the video. You don't need to understand the words…




Hint 2


Bepaalde woorden herhalen zich in verschillende bezweringen. Vergelijk dat met de symbolen die pater O'Mally gebruikte om de bezweringen op te schrijven. Certain words repeat in different incantations. Compare that to the symbols Father O'Mally used to write the incantations down.




Hint 3


Er is bijvoorbeeld één bezwering, waarbij hetzelfde woord drie keer wordt herhaald. En het verschijnt ook in een andere bezwering. For example, there's one incantation, where the same word repeats three times. And it also appears in another incantation.




Hint 4


Degene met de drie herhalende woorden is de eerste bezwering in de video. En de vampier lacht er gewoon om. The one with the three repeating words is the first incantation in the video. And the vampire just laughs at it.




Hint 5


De tweede spreuk heeft ook het woord Abi. En deze doet de vampier pijn. The second spell also has the word Abi. And this one pains the vampire.




Hint 6


Het woord Temebras komt ook meerdere keren voor... houd je oren open! The word Temebras also appears several times… keep your ears open!




Hint 7


De volgorde waarin de bezweringen in de video verschijnen. De tweede, vierde en zesde pijn de vampier duidelijk steeds erger en erger. The order in which the incantations appear in the video. The second, fourth and sixth clearly pains the vampire progressively worse and worse.




Hint 8


De priester vraagt ​​je om de nummers te geven van de bezweringen die werken, van de minst krachtige tot de meest krachtige. De vijfde bezwering op de pagina is de zwakste, de eerste op de pagina is medium... The priest asks you to give the numbers of the incantations that work, from the least powerful, to the most powerful. The fifth incantation on the page is the weakest, the first on the page is medium…




Solution


E, A, F





Standbeelden

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H





De sleutels

Hint 1


Er zijn drie kamers waar de reis had kunnen beginnen. There are three rooms where the journey could've started.




Hint 2


Alle drie grenzen ze aan een kamer met een val. Maar slechts één heeft een opening in de zuidelijke muur die niet naar een kamer met een val leidt. All three of them are adjacent to a room with a trap. But only one has an opening in the south wall that doesn't lead to a room with a trap.




Hint 3


Begin met kamer 5, ga naar het zuiden en draai dan naar rechts (west). Start with room 5, move south, and then turn right (west).




Hint 4


In kamer 7 vind je de eerste sleutel. In room 7 you'll find the first key.




Hint 5





Hint 6


The Guardian en de tweede sleutel. The Guardian and the second key.




Hint 7


Het valluik... waar kan het toe leiden? The trap door… where might it lead?




Hint 9





Hint 8


Vind exact dezelfde deur elders in de catacomben. Find the exact same door elsewhere in the catacombs.




Hint 10


Volg het pad, totdat het je door een tweede luik naar kamer 34 leidt. Follow the trail, until it leads you through a second trap door to room 34.




Hint 11


Daar heb je een deur naar kamer 18, dan een deur naar kamer 19 en de laatste die eruit leidt. There you have a door to room 18, then a door to room 19, and the last one leading out of it.




Solution


J, D N, I L, A





De laatste deur

Hint 1


Zoek het wapen. Find the coat of arms.




Hint 2


Controleer kamer 1. Check Room 1.




Hint 3





Hint 4


Het wapen wijst je naar drie kamers. The coat of arms points you to three rooms.




Hint 5


De symbolen op het wapen geven de juiste kamers aan. The symbols on the coat of arms identify the correct rooms.




Hint 6





HInt 7


Zoek de rest van de kamers. Find the rest of the rooms.




Hint 8


Wanneer alle kamers zijn gevonden, let dan op de kleuren van het wapen. De wolf is op een gele achtergrond. En in de kamer met de wolf zijn er drie kristallen met zegels eronder. Kies geel. When all the rooms are found, pay attention to the colors of the coat of arms. The wolf is on a yellow background. And in the room with the wolf, there are three crystals with seals underneath them. Pick yellow.




Hint 9


Hier zijn de juiste zegels. Volg nu de instructies op de website om de zeehonden in de juiste kamers te plaatsen. Here are the correct seals. Now, follow the instructions on the website to put the seals into the correct roo ms.




Hint 10


Er is maar één kamer met een even getal (32), dus zegel H gaat daarheen. There's only one room with an even number (32) , so seal H goes there.




Hint 11


Zegel C kan niet in de buurt van afvoeren en luiken zijn, dus gaat hij naar kamer 9. Seal C can't be near drains and trap doors, so it goes to room 9.




Solution


C, D, H